-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2234 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

اصول اخلاقي يك نوجوان - به ويژه دختر - طي دوران بلوغ چيست؟

دورة بلوغ با مراحل قبليِ رشد، تفاوت اساسي و قابل توجهي دارد. تعدادي از روان شناسان كه معتقدند دورة بلوغ از 12 سالگي شروع و در 18 سالگي پايان مي گيرد، اين دوره را به سه مرحله تقسيم نموده اند و براي هر يك ويژگي هايي بر شمرده اند:

الف) 12_14 سالگي: از خصوصيت مهم اين مرحله، ظهور روح اجتماعي، استقلال طلبي و گرايش به زندگي گروهي است.

ب) 14_ 15 سالگي: ويژگي اختصاصي اين مرحله گرايش به جنس مخالف است.

ج) 15_ 18 سالگي: در اين مرحله تمايل به ايده آل پرستي و احساس عشق كامل نسبت به جنس مخالف بروز مي نمايد.[1]

حالت رواني ديگري كه در نوجوان پديد مي آيد، عصيان و پرخاشگري است كه نسبت به اطرافيان و به ويژه والدين خويش بروز مي دهد. در اين جا است كه والدين با شگفتي بسيار از درك ايشان اظهار عجز و ناتواني مي كنند و مي گويند: چه شده دختر خوب و آرامي بود ولي الان خيلي عصباني است.

در اين حال نوجوان تمايل دارد كه خودش باشد. كسي به او امر و نهي نكند. به تصورش او بزرگسال است، پس مي تواند فكر كند و تصميم بگيرد. همين موضوع سرآغاز كشمكش و تضاد شديدي بين او و والدين است.

دخترها در اين دوران در پي هويت خود هستند. از اين رو با تقليد از قهرمانان ايده آل، خويشتن را چون او قلمداد مي كنند. از ديگر مشخصات مرحلة بلوغ، تمايل به زندگي گروهي در ميان همسالان است. دورة بلوغ همواره دورة تنهايي است. بدون توجه به تعداد دوستاني كه نوجوان دارد، او هميشه درون خود احساس خلأ مي كند.

اين احساس تنهايي جوان را بر آن مي دارد كه با همسالان خود ارتباط برقرار كند. البته اگر چه نوجوان بيشتر وقت خود را با گروه همسالان مي گذراند ولي تمايل به گوشه گيري و انزوا دارد و مي خواهد ساعتي با خود تنها باشد.

نوجوان از تغييران ناگهاني اندام خودش متعجب و نگران است تا بدان حد كه به عوارض رواني و جسماني متعددي مبتلا مي گردد، از جمله اضطراب، سردرد، افسردگي و بي اشتهايي رواني كه اين حالت در دخترها شيوع بيشتري دارد.[2]

[1] محمود محمديان، بلوغ تولدي ديگر، ص 30.

[2] محمود محمديان، بلوغ تولدي ديگر، ص 38.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.